Koolitaja algõppe kursus hoiab kõrget taset
24.09.2024
Kahest nädalavahetusest koosnev koolitaja algõppe kursus lõppes taas möödunud pühapäeval. Kui muidu on meil selle kursuse ülem Kaia-Triin Raba, siis seekord oli tema nõu ja jõuga abiks vaid eemalt ja kursuse ülema kohustused võttis enda kanda igapäevaselt hoopis Jõgeval NKK instruktori ametit pidav Mariana Maasik. Kursust aitasid läbi viia kogenud instruktorid Alice Reisel, Ruth Pääsuke, Piret Valge, Kalle Ots ja Rain Sepping.
Mariana palus õppuritel peale teist koolinädalavahetust kirja panna oma muljed. Palju oli tagasisides tänu- ja kiidusõnu instruktoritele, aga lugege ise, milliste muljetega õppurid seekord Kaitseliidu koolist lahkusid:
“Väga äge kursus. Kui enne oli ego suur ja tunne, et mis see õpetamine ära ei ole, siis kursuse käigus sai seda ego väga palju maha võetud ja nüüd on tunne, et tahaks kursust enne koolitatavate ette minemist veel kolm korda läbi teha, et enesekindlust juurde saada. Palun, kas ma saaksin jääda kursust kordama!
Minu lemmikhetked on need, kus ma ootan, et maa mind neelaks, sest nii piinlik on enda pärast. Need on need hetked, mida ei tahaks kunagi kogeda, aga nendel hetkedel õpid ise väga-väga palju. Sa teed kõik endast oleneva, et edaspidi enam mitte sama kogeda – sa kas väldid sama olukorda sattumist või teed parema ettevalmistustöö, et sellest läbi minna. Ja oled jälle natuke paremaks saanud. Õppida on lahe! Õpetada ilmselt ka, aga enne vaja sealt august välja saada.“
“Mulle meeldib see, et te teete seda mida õpetate. Väga toetav ja rahulik õhkkond. Isegi karmi kriitikat antakse tagasisidena nii, et see on ehitav ja toetav. Järjepidevalt pakutud süsteeme õppides kasvab nii enesekindlus kui reaalsed teadmised.“
“Mina sain koolitusel aru, miks peab ja kuidas peab koolitust tegema ja läbi viima. Sain kinnitust, et mul on nn loomulik hoiak, mis meeldib õppuritele ja kutsub nad tunnis kaasa lööma jne. Sain ka kinnituse, et kõik ärevus ei paista välja. Soovitan koolitust suure algus tähega!”
“Väga asjalik, vajalik ja meeleolukas kursus! Selline süsteemne koolituse planeerimine ja enda koostatud plaani järgi läbiviimine tõstis kõvasti enesekindlust. Saab õppida ise ja ennast kõrvalt vaadata ning õppida palju ka kaasõppuritelt.”
“Nagu rusikas silmaauku! Juba esimese päevaga oli selge, et olen õiges kohas ja õigete inimestega. Koolitus, mille kohta oleks vist õigem öelda “arengudoping” või “kiirendi” koolitaja värvikirevasse maailma. Nüüd tean, kuidas asju paremini teha ja ennast arendada. Tänud fantastilistele meistritele, kes hinge ja südamega asja juures. Ilma teieta poleks neid selle, kellest tulevikus kasvaks meistrid.”
“Suurpärane intensiivne ja professionaalne koolitus. Alguses tundus pisut liiga keeruline ILIAS´e ja ka kursuse sisu poolest, aga Kalle on tugev koolitaja ja aitas mind järjele. Sain uusi teadmisi ning oskusi, mida tulevikus kasutada. Abimaterjalid on head ja seoste loomine ja praktilised elulised näited aitasid infot omandada. Tunnen ennast kindlasti täna tugevamana kui koolitusele tulles.”
“See kursus aitas koolitamisest teha süsteemi. Mis omakorda tagab, et tunni lõpuks on õppurid endiselt ree peal, hobune veel ree ees ja me kõik soovitud sihtpunktis. Oluliselt väheneb võimalus finišis tõdeda, et keegi on vahepeal ree pealt maha kukkunud või pole ree peale jõudnudki ja allesjäänud jõudsid Nuustaku asemel Salmesse.”
“Selle koolituse pealkirjas sisalduv sõna “alg” on äärmiselt petlik ja uinutav. Sa pead endaga tegema väga palju tööd, sinuga tehakse väga palju tööd ja sa teed teistega palju tööd. See on raske, aga tänuväärne ja õpetlik ning kursuse lõpus vaatad sa enda tegevusele oma (kodu)üksuses edaspidi teiste silmadega. Kui sa tuled kursusele arvamusega, et tegu on vaid “lamava politseinikuga” teel RIK´ile / LIK´ile, siis reaalsus tabab sind ootamatult.”
“Koolitaja algõppe kursus oli kaasav. Mõlema kontaktnädalavahetuse järel oli hirm, et suure pingutuse tagajärjel olen nagu tühjaks pigistatud sidrun. Tegelikult oli mõlemal korral koju jõudes energiat rohkem, kui reedel koolitusele saabudes. Õhkkond oli hea nii koolitajate kui osalejate poolt. Juurde sai hulga häid tuttavaid. Saime visata nalja ning nautida õppuritega koos veedetud aega. Koolitamise käigus järgiti kindlat metoodikat ning ka koolituse sisu oli kindla metoodika õpetamine. Mulle see süsteemsus meeldis. Ühtlasi olime kogu aeg väga hästi ajagraafikus. Koolituse vältel oli aeg targalt planeeritud. Tagatud oli aktiivne õppimine ja samal ajal oli ruumi “hingamiseks”. Ürituse “vibe” oli väga mõnus. Koolitusega mindi sügavuti ning detailseks. Eelkoolitusel läbitud materjali korrati ja võeti läbi igat moodi, mis lõpuks andis selguse metoodikast ning kindlustunde selle kasutamiseks. Nüüd jääb vaid üle kõike praktikas korrata ning läbi reaalsete koolituste kogu asi tegelikult selgeks saada.”
“Oli vägev koolitus, mis oli paljudele meist alguses ILIAS´s keeruline, kuid muutus arusaadavaks kontaktõppel. Head treenerid ja toredad kursuslased. Meil oli parim treener ja ägedaim grupp! (Lõpetamisel oli eriti tore kuulda, et seda arvasid kõik grupid!) Eesmärgid said täidetud. Seega parim kursus ju üldse!”
“Ei saa öelda, et koolitus kerge oleks. Aga sellepärast ei ole ta kohe halb või igav. Väga asjalik ja põnev koolitus oli, pani mind asju vaatama teise pilguga.”
“Koolitaja algkursus oli tõeliselt äge kogemus! Kursust tegid eriti lahedaks pühendunud koolitajad ja meie väike grupike, kus kõik õppijad panustasid täiega. Oli võimalus end proovile panna, katsetada uusi asju ja õppida nii enda kui ka teiste vigadest. Eriti väärtuslik oli kuulata teiste esitusi ja noppida sealt nippe, mida ise edaspidi kasutada.”
“Koolitaja algkursus oli nii äge, et pühapäeva õhtuks oli igasugune kirjavõime kadunud. Korrastas oluliselt arusaama tunni läbiviimisest.”
“Kursuse lõppedes jäi mulle väga positiivne ja soe tunne sisse. Kui alguses tundus kõike väga palju ja segasena, siis oli näha, kuidas kursuse ülem ja treenerid olid südamega asja juures, et õppuritele kogu õppeprotsess siiski arusaadavaks ja meeldivaks muuta. Kindlasti ei saa märkimata jätta õppurite omavahelist suurepärast toetamist ja aitamist – nii õppeprotsessiga seoses kui ka muude murede korral.”