Küpsiste eelistused

Küpsised (cookie) on väikesed tekstifailid, mida veebisaidid saadavad kasutajate veebilehitsejale (arvutisse või mobiiliseadmesse) ja mis salvestatakse kasutaja arvuti kõvakettale ning mis võimaldavad meelde jätta kasutaja eelistused. Küpsised ei too kaasa seadistuste muutusi teie arvutis ega tarkvaras, mida arvutis kasutatakse. Vaata siit rohkem: https://kaitseliidukool.ee/privaatsuspoliitika/

Alati aktiivne

Vajalikud küpsised on vajalikud selle saidi põhifunktsioonide, näiteks turvalise sisselogimise või nõusolekueelistuste kohandamise võimaldamiseks. Need küpsised ei salvesta isikut tuvastavaid andmeid.

Ei ole küpsiseid kuvamiseks

Funktsionaalsed küpsised aitavad täita teatud funktsioone, nagu veebisaidi sisu jagamine sotsiaalmeedia platvormidel, tagasiside kogumine ja muud kolmandate osapoolte funktsioonid.

Ei ole küpsiseid kuvamiseks

Statistilisi küpsiseid kasutatakse selleks, et mõista, kuidas külastajad veebisaidiga suhtlevad. Need küpsised aitavad anda teavet selliste mõõdikute kohta nagu külastajate arv jne.

Ei ole küpsiseid kuvamiseks

Jõudlusküpsiseid kasutatakse veebisaidi peamiste toimivusindeksite mõistmiseks ja analüüsimiseks, mis aitab pakkuda külastajatele paremat kasutuskogemust.

Ei ole küpsiseid kuvamiseks

Reklaamiküpsiseid kasutatakse selleks, et pakkuda külastajatele kohandatud reklaame teie varem külastatud lehtede põhjal ja analüüsida reklaamikampaaniate tõhusust.

Ei ole küpsiseid kuvamiseks

Virtuaallahing Kaitseliidus

22.11.2022

18. ja 19. novembril selgitati juba teist aastat järjest Kaitseväe Akadeemia matkekeskuses välja Kaitseliidu parimad võistkonnad virtuaalses lahingukeskkonnas – Kaitseliidu VBS (Virtual Battlespace) turniiril.
Võitja tiitli ja võidukarikaga lahkus Tartust Harju maleva noorkotkaste võistkond, koosseisus Andreas Idavain, Allen Larin, Karut Luur ja Ardo Gerd Tuisk. Teise ja kolmanda koha saavutasid Viru ja Tallinna maleva võistkonnad.

Võisteldi neljaliikmeliste võistkondadena, kuhu kuulusid rühmaülem ja kolm jaoülemat igast osalenud malevast. Enamik võistkondi koosnes Kaitseliidu noorteorganisatsioonide liikmetest.

Interaktiivse matkesüsteemi abil saab harjutada taktikalist mõtlemist ja lahinguruumi nägemist. Kuna lahingut peeti virtuaalses keskkonnas, oli noortel kui vilunud arvutikasutajatel selge eelis praktiliste kogemustega võitlejate ees.

Osalejad kogesid, kui oluline on juhtimine ja koostöö allüksuses. „Kindlasti saime hea kogemuse, kuidas motiveerida kaitseliitlasi tänapäevaseid võimalusi kasutama ning neid mitte kartma, mitmekesistades seeläbi oma väljaõpet,“ ütles võistluse peakorraldaja major Margo Sai Kaitseliidu koolist.

Kaitseväe Akadeemia matkekeskuse VBSi meeskonna ülema kapten Sulo Seimi sõnul oli võistlus hea võimalus tutvustada ja propageerida virtuaalset matkesüsteemi ning matkekeskust. Matkekeskuse varasem koostöö Kaitseliiduga on olnud edukas. Kaitseliit ja Kaitseliidu kool on kasutanud VBSi matkesüsteemi tulejuhtide koolitamisel ja lahinguplaanide läbimängimisel.

VBS3 (Virtual Battlespace 3) on Bohemia Interactive Simulationsi loodud interaktiivne 3D-matkesüsteem, mis pakub kvaliteetset võrgupõhist keskkonda mitmesuguste militaar- jt jõustruktuuride õppuste ja eksperimentide korraldamiseks. VBS3 võimaldab luua loomutruu tehiskeskkonna, mis toetab sõjalist väljaõpet nii jao-, rühma- kui ka kompaniitasemel. Eelkõige sobib VBS3 kuni kompaniitaseme allüksuse juhtide ja spetsialistide juhtimise, sidepidamise ja koostöö harjutamiseks. Eesti kaitseväes on VBS3 kasutusel alates 2009. aastast ja süsteemi haldab Kaitseväe Akadeemia matkegrupp.

Kaitseväe Akadeemia matkegrupi põhiülesanded on kaitseväe arvutipõhiste õppuste tagamine, riigikaitse laia käsitusega seotud ametkondade ja isikute väljaõppe ning kaitse- ja operatsiooniplaanide koostamise toetamine.