Lõuna NAK-i neljas õppenädalavahetus

07.02.2025

Möödunud nädalavahetusel toimusid järjekordsed Kaitseliidu kooli nooremallohvitseride kursused, nagu ikka üheaegselt nii Põhjas kui Lõunas. Lõuna MKR nooremallohvitseride kursus, Kaitseliidu kooli „keeles“ Lõuna NAK, jätkas õpinguid Kirna õppekeskuses.

Reamees Indrek Sarapuu ülevaade õppenädalavahetusest:

„31. jaanuarist kuni 02. veebruarini toimus Kirna õppekeskuses Jõgevamaal Lõuna Maakaitseringkonna nooremallohvitseride kursuse järjekordne õppenädalavahetus. Tegemist oli kursuse neljanda õppenädalavahetusega pärast sissejuhatavat õpet ning juhtimise ja koolituse alaseid mooduleid.

Õppurid said lisaks seni õpitu kordamisele tegeleda mitmete uute ja oluliste teemadega. Tähelepanu pöörati näiteks allohvitseri rollile ja ülesannetele Kaitseliidus, samuti käsitleti nendega seotud väljaõppe tänast ja tulevikku suunatud arengut. Fookuses oli ka droonide üha kasvav mõju kaasaegses konfliktitegevuses, mille praktilist mõju harjutati välitingimustes.

Esimesed klassiruumis omandatud teadmised käsuõppest pandi proovile laupäeva õhtul toimunud esimeses patrulliharjutuses. Patrull, mille käigus õppurid said koostada ja ellu viia oma esimese käsu, oli ühtlasi lipurännakuks –  kursuse lipp anti õppurite hoida ja kanda kuni selle lõpuni.“ 

Seekordset kursust külastas ka kooliveebel st-vbl Siim Tambaum, kes tegi kokkuvõtte lipurännakust:

„01. veebruari õhtul viidi Lõuna NAK kursusele Kirna õppekeskuses läbi lipurännak.  Lipu kättesaamiseks tuli kursusel moodustada jaod ning määrata jaoülemad. Jaoülemad koostasid käsud patrulli läbiviimiseks ja andsid käsud jagudele kasutades maastikumudelit. Kõik need tegevused tehti esmakordselt kursuse raamistikus. Jagusid moodustati kolm ning kõik jaod kasutasid erinevaid marsruute ning rühm sai kokku kokkusaamise kohas, milleks oli Kirna lasketiir. Järgmisena pidid jaoülemad koordineerima ära omavahel otsingute piirkonna ja alustama otsingutega. Nimelt tuli leida lasketiirus laskemoonakast, milles oli kursuselipp. Laskemoonakast leiti üllatavalt ruttu üles, arvestades, et oli kottpime. Laskemoonakasti ülesleidmisel koordineeriti jaoülemate poolt ära milline jagu transpordib kasti ning millises järjestuses jaod tagasi õppekeskusesse liiguvad. Koheselt peale koordinatsiooni alustati tagasi liikumisega.

Kui kõik jaod olid tagasi jõudnud, rivistati kursus avatud nelinurka millele järgnes kooliveebli kõne. Lipurännaku võis lugeda lõppenuks, kui olid tehtud mõned pildid õppuritest, kes osalesid lipurännakul.“